woensdag 26 september 2012

Kokosnoot cupcake

And the winner is .. 

Kokosnoot met chocolade, natuurlijk niet helemaal hetzelfde als chocolade met kokosnoot. 
Ik ben nu eenmaal opzoek naar mijn eigen recepten, mijn eigen stijl. Want hoe meer ik bezig ben met cupcakes hoe meer ik erachter kom wat een 'hype' het eigenlijk wel niet is. Geen paniek, het zal mij er niet van weerhouden om te blijven bakken met veel, wat zeg ik heel vèèl LOVE.. (knipoogje)

Recept voor 12 cupcake 

Stap 1.: Over voorverwarmen op 180°
Stap 2.: De boter (200 gram) en de suiker (100 gram) en ook  1 pakje vanille suiker ongeveer een 5 tal minuutjes los kloppen tot een mengels. 
Stap 3.: 3 eiren (één voor één) toevoegen en los kloppen voor 5 minuutjes
Stap 4.: 150 ml kokosnoot melk toevoegen
Stap 5.: Gezeefde zelfrijzende bloem (250 gram) toevoegen
Stap 6.: Vul nu eerst de cupcake met de vanille vulling (1 grote eetlepel per papiertje of als je een ijschep hebt is dat nog beter)
Stap 7.: 20 tal minuten in de oven en hebt een overheerlijke cupcake

Topping # buttercream met mascarpone

Stap 1.: Klop 250 gram mascarpone, 1 ei en 20 gram bloemsuiker
Stap 2.: 125 gram zachter boter toevoegen en op kloppen tot een glad mengsel
Stap 3.: Voeg daarna 30 gram geraspte chocolade toe (goed zien dat er geen grote stukken in terecht komen, dat maakt het smeren moeilijker)
Stap 4.: Best meteen smeren of als je het in de koelkast hebt bewaard 10 minuutjes op kamer temperatuur laten komen. Deze buttercream word redelijk hard als je hem koud bewaard. 
Stap 5.: Doe een klein massa op een cupcake en smeer het met een mes glas. Versier daarna met kokosnoot schilfers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten